Monday, February 27, 2023

2022 Fall Japan Trip (6) Otemachi, Tokyo 2022年秋 日本旅行(6) 東京 大手町

At the end of my stay in Japan, I was able to share my artwork in one more location...in a skyscraper in Otemachi, Tokyo. Otemachi is an office district that has become the financial and economic center of Japan, and I had no idea that my art work would be exhibited in such a place. God takes me to interesting places. 

I was asked to share my testimony and exhibit my artwork at the service of a church called Grace City Church, which is held in this building.  My works were displayed to about 100 attendees with a vision of community engagement, human connection, and beyond.  I was also able to share the story of my late mother.  Thank you to everyone who helped me and put on the threads. It was a very blessed time for me. I hope that my work and the story I shared were a blessing to you as well.

日本での滞在の最後に、もう一か所で、私の作品をシェアすることができました…東京大手町にある高層ビル内です。大手町といえば日本の金融経済の中心地となってきているオフィス街ですが、そんなところで私のアート作品を展示することになるとは思いもよりませんでした。神様は私を面白いところに連れて行かれます。 

このビル内で持たれているGrace City Church という教会の礼拝で、証と作品の展示を頼まれたことによります。約100人の出席者を対象に、コミュニティとの関わり、人との繋がり、そしてその先のビジョンを持って展示されました。また私の亡くなった母についてもお話しさせてもらいました。手伝って下さった皆さん、糸をつけてくださった皆さん、ありがとうございました。私にとってとても恵まれた時となりました。皆さんにとっても私の作品とお分かちしたお話がブレッシングでありましたように。












As I mentioned before, Roger Lowther of Community Arts Tokyo wrote a podcast episode about the exhibition at the Minami Terrace and this exhibition in Otemachi.  For more information, please read my previous blog post.

以前にも書きましたが、南テラスとこの大手町での展示を通して、Community Arts TokyoのRoger Lowther さんがポッドキャストの記事を書いてくださいました。こちらがそのリンクになります。詳しくは以前の私のブログ記事をお読みください。

This post is the conclusion of my several-part travelogue of my 2022 trip to Japan.  Thank you for reading.  I had an amazing time in Japan!  I hope it was inspiring to you, too.

何回かに渡った私の2022年日本旅行記はこのブログ記事で終了です。 読んで下さってありがとうございました。 日本では素晴らしい時間を過ごすことができました。  皆さんにもインスピレーションを与えることができたなら幸いです。